RaporDergisiRoportajimiz03

Rapor Dergisi Röportajımız

HERKÜL KAPI, YENİ PROJELERİYLE DÜNYA’YA AÇILAN KAPI OLMA YOLUNDA İLERLİYOR

1993 yılında Dörtyol’da üretimine başlayan Herkül Çelik Kapı, öncü uygulamalarıyla büyüyerek, sağlam ve güçlü adımlarla Küresel bir marka olma yolunda ilerliyor.
Rapor Dergisi Röportajımız
Teknolojideki yeniliklere hızla uyan, çağdaş çizgilerle çok sayıda ürün seçeneğini bir arada görebilme imkânı sunan, “En değerli unsur insandır’ anlayışıyla hareket eden Herkül Çelik Kapı firmasının sahibi Ahmet Kandır, “ Pazarda süreklilik ve kalitenin ön planda olduğunun bilinciyle sektörünün lider markalarından biri olarak çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ürünlerimizde yaratılan estetiğin altına saklanmış mükemmel güvenlik özellikleri, sağlam, güvenilir, kolay ulaşılabilir olunması ve satış sonrası verdiğimiz destekler gibi nedenlerden dolayı şirketimizin kusursuzluk ve mükemmellik hedefinin doğal bir sonucu olarak yurtiçi ve yurtdışında tercih edilen marka haline geldik” dedi.
Tüm faaliyetlerin de odak noktanın ‘Müşteri memnuniyeti ve müşteri beklentileri’ olduğunu belirten Kandır, mükemmelliğin araştırmada gizli olduğunun bilinciyle Arge çalışmalarına büyük önem verdiklerini de söyledi.
Yılların tecrübesiyle elde ettikleri zirve yolculuğunda müşterilerine sundukları kaliteli, şık ve güvenilir firma imajının, ‘Herkül’ markasını hem ihracatta hem de iç piyasada ön plana çıkardığını ifade eden Ahmet Kandır ile sektördeki gelişimleri, firmanın hedeflerini ve gelecek projelerini konuştuk.

ÖNCELİKLE NEDEN ‘HERKÜL’ İSMİ?
Çelik kapı üreten bir firma olarak kendimizi kabul ettirmek durumundaydık. Buna ismimizle başlamak istedik. Küresel kültürün simgesi olan ‘Herkül’ isminin uygun olacağına karar verdik. ‘Herkül’ insanın doğaya karşı yenilmez ve dayanma gücünü simgeler. Bu isim bize çok şey kazandırdı. Marka bilinirliğimiz, akıllarda kalışımız arttı. Çünkü insanlar dış kapılarında güven istiyor. Bugün geldiğimiz noktayı düşündüğümüzde tercihimizin ne kadar doğru olduğunu görüyorum.

FİRMANIZIN KURULUŞ HİKÂYESİNİ ANLATIR MISINIZ?
PVC ve demir doğrama sektörüne 1994 yılında Ceyhan’da girdim. Daha sonra 1998 yılında gelen bir teklifi değerlendirerek Türkmenistan, Kazakistan ve Moldova’da şirket kurarak aynı işimi devam ettirdim. Ancak yurt dışına gitmeme rağmen Türkiye’deki atölyeyi kapatmadım Burayı da şirket ortağım olan kardeşim yönetiyordu. 2001 krizinde de Ceyhan’daki atölyemizi kapattım ve Hatay’ın Dörtyol İlçesine Çelik Kapı üretimi yapan işyerimizi açtım. İşlerimiz çok iyi gidiyordu. Yurt dışı pazarında da etkili olmaya başlamıştık. 200’e yakın farklı kalemde ürünü ihraç ediyorduk. Bu arada Türkmenistan’da da ekonomik kriz baş göstermişti. İnşaatlar durma noktasına geldi. Bunun üzerine de 2010 yılında mevcut şirketimizi oradaki bir arkadaşıma devrederek geri dönüş yaptım. Ancak bu ülkelerle irtibatımız hala devam ediyor.

TESİSLERİNİZLE İLGİLİ BİLGİLER VEREBİLİR MİSİNİZ?
3 bin metrekare kapalı alana sahip olduğumuz Dörtyol’daki işyerimiz de büyüme imkânımız olmadığı için farklı arayışlara girdik. Osmaniye OSB’de yatırıma yöneldik. 7 bin metrekarelik alanın 2 bin 500 metrekarelik bölümünü kapalı hale getirdik. Burada 3 bin metrekare daha alanı kapatabilme olanağımız var. Her iki tarafta da 90 civarında çalışanımız bulunmaktadır. Dörtyol ve Osmaniye ‘de toplamda aylık 4500 adet dış ve iç kapı üretir durumuna geldik. Proje oluşturma, ölçü alma, montaj, iş teslimi profesyonel teknik elemanlarımızla özenle yapılmaktadır.
Kısa sürede de her iki üretim merkezimizi birleştirerek Osmaniye’de tek çatı altında toplamayı planlıyoruz. Böylece hem maliyetlerimiz düşecek, hem üretim de sayımız artacak hem de yurt içi ve yurt dışı pazarlarda daha etkin duruma geleceğiz

İHRACATTA NE DURUMDASINIZ?
Orta Asya Türk Devletleri, Irak, Suudi Arabistan, Bosna Hersek, Fransa’dan, Marsilya’ya kadar kapı gönderdik. Şuanda dünyada yaşanan finansal kriz ve dolayısıyla dövizdeki istikrarsızlık nedeniyle biraz geri çekildik. Dengeler yeniden sağlanınca özellikle başta Irak olmak üzere, yakın komşu ülkelere ihracatımızı arttırmak istiyoruz. her şeye rağmen üretimimizin yüzde 70’i ihracata gidiyor.

MARKA OLABİLME ADINA NELER YAPIYORSUNUZ?
İşimizi çok seviyoruz ve gelişim için de her türlü çalışmaları yapıyoruz. Kuruluş gününden buyana Pazarın ihtiyaçlarını göz önüne alarak ürettiğimiz tüm ürün, hizmet ve yaşam döngüsü sorumluluğu kapsamında izlediğimiz stratejilerle doğaya dost, çevresel risk faktörlerini gözeten, enerji kaynaklarının doğru kullanımını öngören çalışmalar içerisinde olduk. Ürünlerimizde yarattığımız teknolojik açılımlarla da yakaladığımız ileri nokta sayesinde üretimlerimizde sadece aksesuarları dışarıdan alarak montesini yapar duruma geldik.
Marka bilinirliğine de çok önem veriyoruz. Güvenli, sağlam, kaliteli ve hesaplı üretimi ile dış Pazar payını her geçen gün artıran firmamız ‘Herkül’ ismini tescil ettirdi. Kaliteyi temel almış bir firma olarak güçlü alt yapımızla, dış çelik kapı ve iç oda kapılarındaki geniş ürün yelpazemizle, ihracatımızla uluslararası marka bilinirliğimizi güçlendirerek adımızdan söz ettirmeyi başardık. Sektörümüzde en profesyonel kadromuzla ve profesyonel bir yaklaşımla müşterilerin beklentilerinden daha fazlasını sunmak gayreti içerisindeyiz. Eğer sistemi doğru ürünle çözüp teknik desteği verebilir, ürünü zamanında teslim ederseniz müşteri memnuniyetini de yakalamış oluyorsunuz.
Bu arada ‘Matador’ ismiyle yeni bir marka daha oluşturuyoruz. Ancak yeni markamız şimdilik ‘Herkül Kapı Sistemleri’nin adı altında faaliyetlerini sürdürüyor.
AR-GE çalışmalarına önem verirken, gelişen teknolojiyi de yakından takip ediyoruz. Amacımız müşterilerimize verdiğimiz hizmet kalitesini en yüksek seviyeye çıkartmaktır. Onların taleplerine uygun olarak büyümemizi sürdürüyoruz. İşletmelerimiz de standart ölçülü kapıların yanında belirtilen özel ölçüye göre de imalat yapılmaktadır.

BÜYÜMEYE YÖNELİK PLANLARINIZI ANLATIR MISINIZ?
İnsanlarımız kapıyı sadece içinden geçilen bir boşluk, mekânları birbirinden ayıran bir ayraç olarak değil, aynı zamanda o mekânın ayrılmaz malzemesi, bir dekorasyon unsuru olarak görmektedirler. Çünkü kapılar bir mekâna, daha adım atmadan kişilik katan, o mekânda yaşayan insana dair ilk izlenimi veren unsurlardır. Bu felsefeyle sürekli teknolojiye ve Ar-Ge’ye yatırım yapan firmamız özenle tasarlayarak profesyonel anlayışla ürettiği Herkül Kapılarını, sektöründe öne çıkarmayı başarmıştır.
Kendimize misyon edindiğimiz ‘istihdamı arttırıp, ülkemizin sürdürülebilir kalkınmasına katkıda bulunmak ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edip yeni yatırımlar yaparak, kaliteli mal ve hizmetler üretmek’ ilkemizden hiçbir zaman ödün vermiyoruz. Bu işin uzun soluklu bir maraton olduğunu bildiğimiz için de gelişen pazar beklentileri ve standartları doğrultusunda yüksek kalitede üretim yapabilmek adına makine parkımızı son teknolojiye uygun büyüterek ürünlerimizde fark oluşturabiliyoruz. Bayilik sistemiyle çalışıyoruz. Gelecekteki hedefimiz ise 81 il de birer distribütörlük vererek yayılımımızı ve bilinirliğimizi arttırmak istiyoruz.

GELECEKLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİNİZİ AÇIKLAR MISINIZ?
Genel siyasi ve ekonomik yapısı oldukça dalgalı bir seyir izleyen ülkemizde yapacağınız tüm çalışmalarda çok dikkatli olmak zorundasınız. Risk alacaksınız ancak ölçüyü kaçırmamalısınız. Global bir marka olma yolunda zorluklarla mücadele etmeden bir yere varılmayacağını biliyoruz. Tüm Dünya da krizler yaşanırken çok büyük karlar düşünmek hata olur. Şirketlerimiz, bugüne kadar istikrarlı olarak büyüdü ve üzerine oturduğu sağlam temeller onu her dönemde ayakta tutmuştur. Hedefimiz geniş ürün yelpazemiz ile yurt içi ve uluslar arası düzeydeki nitelikli projelerde yer almak ve global bir kapı firması olarak yoluna devam etmektir.
Devletin, kentsel dönüşüm projesi kapsamında yapacağı çalışmalarla önümüzdeki dönemlerde inşaat sektörünün ivme kazanacağını, buna paralel de kapı sektörünün büyüme trendine gireceğini düşünüyorum. Yalnız burada merdiven altı üretim, fiyat rekabeti ve bunların getirdiği kalitesiz ürünlerin özellikle bizim gibi büyük çapta üretim yapan firmaları rahatsız ettiğini de söylemek istiyorum.

Yorum yapabilirsiniz

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>